Leren en evalueren

Doen, begrijpen, gebruiken

We verwachten niet dat jij een digitaal expert bent aan het einde van deze cursus. We verwachten wel dat je bereid bent mee te kijken naar de digitale wereld waar je in terecht komt. Ook verwachten we dat je vanuit de inzichten die je verwerft kritisch kan kijken naar wat je in je zorgomgeving ziet en suggesties kan formuleren voor zinvolle digitalisering in de toekomst.

In dit opo ga je aan de slag volgens de visie van begeleide zelfstudie. Aan de hand van het aangereikte materiaal werk jij je zelf in. Hoeveel jij hiervoor moet of wil lezen, kijken, zoeken, bepaal je zelf in functie van enerzijds de leerdoelen en anderzijds je interesse. Heb je hierbij een klankbord of begeleiding nodig, dan kan je beroep doen op de docenten tijdens de geplande overlegmomenten.Dit zijn dus geen lesmomenten, maar tijdstippen waarop jij met je vragen welkom bent. Ook in deze contacten neem jij als student de leiding over je leerproces.

Aan het einde van het proces kom jij naar een evaluatiemoment. Hier zal jij in een team met medestudenten je kennis tonen.

Let op deze evaluatievorm is van toepassing voor de studenten uit het voltijds dagtraject.
Voor de andere trajecten geeft mevr. El Yousfi via Canvas info over de evaluatievorm.

Leerdoelen

  • de student hanteert specifieke terminologie juist
  • de student licht de historiek van de digitalisering in de zorg toe
  • de student benoemt de gevaren van digitalisering in relatie tot een praktijkvoorbeeld
  • de student formuleert suggesties voor digitalisering in een specifieke context
  • de student legt het begrip e-health en zijn deelaspecten correct uit
  • de student vindt toepassingen die aansluiten bij noden van een zorgcontext met oog voor risico’s en opportuniteiten van digitalisering
  • de student beoordeelt kritisch de digitale toepassingen die hij in de praktijk ziet
  • de student herkent de digitale toepassingen die hij in de zorg ziet en benoemt ze
  • de student kan de historische context van digitale toepassingen beschrijven (na opzoekwerk)
  • de student werkt zelfstandig een analyse van een digitaliseringsvraagstuk uit en presenteert dit (met behulp van aangereikte tools/sjablonen)

Evaluatiecriteria

  • de student werkt zelfstandig (begeleide zelfstudie) en maakt gebruik van de aangeleverde tools en feedbackmomenten (feedbackmomenten zijn een aanbod)
  • de student maakt een analyse van de situatie
  • de student raadpleegt relevante bronnen
  • de student maakt gebruik van aangepaste terminologie
  • de student hanteert de terminologie correct
  • de student kijkt kritisch naar toepassingen van digitalisering in de zorg
  • de student formuleert een voorstel in de context van digitalisering van zorg op een gestructureerde wijze, met professioneel taalgebruik en gerelateerd tot de inzichten uit de cursus

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven